A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Тема №5 Особливості будови систем живлення двигунів та основи їх ТО. Газобалонні установки їх будова та ТО. Заняття №38 Газові трубопроводи. Вентилі. Редуктор високого тиску. Підігрівник.

Дата: 27.03.2020 12:08
Кількість переглядів: 309

  

  

 

Газові трубопроводивід балонів до редуктора високого тиску автомобіля ЗИЛ-138А представляють сталеві трубки із зовнішнім діаметром (10 ± 0,1) мм і товщиною стінки 2 мм. Трубопровід від редуктора високого тиску до редуктора низького тиску – це трубки діаметром (10 ±0,15) мм і товщиною стінки 1 мм. Усі з'єднання газових трубопроводів з перехідниками, вентилями та іншими елементами газової апаратури — безпрокладкові ніпельного типу «врізне кільце» й допускають багаторазові розбирання. Коли затягується накидна гайка, кільце ніпеля деформується й набирає форму внутрішнього конічного отвору в штуцері, герметизуючи з'єднання. Водночас кільце врізується гострою кромкою в стінку трубки, запобігаючи вириванню її зі з'єднання під дією високого тиску.

 

Вентилі,встановлені в газобалонній системі автомобіля ЗИЛ-138А мають різне призначення: один – наповнювальний, решта три витратні. Конструкція вентилів в основному однакова: вони різняться лише різьбою на бічному штуцері (наповнювальний вентиль має спеціальну ліву різьбу). Вентиль складається з корпусу з конічної різьбою, маховика зі шпинделем, муфти та клапана. Для приєднання газопроводу на бічний штуцер вентиля нагвинчується перехідний штуцер із прокладкою. В наповнювального вентиля після заповнення балонів стисненим газом перехідний штуцер закривається запобіжним ковпачком із ланцюжком.

 

Підігрівникпотрібний для попереднього підігрівання газу, особливо взимку. Без підігрівника волога й вуглекислота, які містяться в газі, можуть замерзнути в редукторі високого тиску. Підігрівник газу автомобіля ЗИЛ-138А складається з нижнього та верхнього корпусів, у яких стиснений природний газ обігрівається теплотою відпрацьованих газів. Вхідний патрубок підігрівника гнучким металевим рукавом сполучається з лівою приймальною трубою глушника. З підігрівника відпрацьовані гази викидаються в атмосферуру вихідним патрубком.

У схемі газобалонної установки підігрівник розташовано між магістральним вентилем та редуктором високого тиску й установлено позаду останнього на лівому лонжероні рами.

 

Редуктор високого тиску(рисунок 4.3) призначається для зменшення тиску стисненого газу з 20 до 0,9...1,15 МПа. У порожнину високого тиску А стиснений газ надходить крізь штуцер. Тиск газу в редукторі знижується внаслідок його розширення під час проходження крізь щілину між клапаном 5 і сідлом 7 у камеру низького тиску Б. Клапан 5 залишається відкритим під дією зусилля натискної пружини 1, що передається на нього через мембрану 2 й штовхач 3, поки тиск газу під мембраною не врівноважить це зусилля, далі клапан закривається під дією пружини 6.

 

Газовий редуктор високого тиску

 

Редуктор автоматично створює робочий тиск. Якщо тиск нижчий від 0,45 МПа, клапан відкритий постійно, а в кабіні водія засвічується контрольна лампа. Якщо ж робочий тиск з якихось причин перевищить 1,7 МПа, спрацює запобіжний клапан.

Домашнє завдання: Опрацювати підручник В.Ф. Кисликов, В.В. Лущик "Будова й експлуатація автомобіля" § 2.9 стор. 119-122.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора