A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок № 47

Дата: 24.05.2020 11:51
Кількість переглядів: 196

Урок № 47

Тема:  «Дефекти коліс тракторів і автомобілів»

Ремонт деталей ходової частини. Основними несправностями ходової частини є: знос конусних отворів поворотних важелів, посадочних місць підшипників поворотних цапф і маточин передніх коліс, тріщини в балках передніх осей, вигин і тріщини в кронштейнах поворотних кулаків.

Зношені конусні отвори поворотних важелів відновлюють пластичним деформуванням. Для цього поворотні важелі нагрівають до температури 800-950 ° С, осаджують під молотом і обробляють отвір до нормального розміру.

Вигнуті поворотні важелі правлять за шаблоном з попереднім нагріванням.

Тріщини в зварних швах на кронштейнах поворотних кулаків заварюють, попередньо видаливши ділянку зварного шва з тріщиною. Пошкоджену різьблення поворотних кулаків протачивают, наплавляют, протачивают наплавлену поверхню і нарізають різьбу нормального розміру. Поздовжні тріщини балки передньої осі заварюють. Зношені кульові пальці рульових тяг вибраковують. Вигнуті кермові тяги правлять під пресом.

Специфічна несправність передньої осі колісних тракторів - знос сполучення втулок з віссю гойдання, що з'єднує передню вісь з рамою трактора. Для відновлення сполучення замінюють вісь хитання і втулки в вушках передньої осі.

Втулки поворотних кулаків з зношеними отворами під шкворни замінюють, а в нових розгортають отвір креслярського розміру.

Ремонт коліс. Дефекти коліс: погнутости, тріщини і злам дисків, ободів, ступиці, знос отворів в маточинах і дисках, посадочних отворів під підшипники. Для пневматичних шин характерні: знос і відшарування протектора і боковин, прориви і розшарування ниток каркаса, розрив дротяного сердечника борту. У камер бувають проколи, прориви і ушкодження в місці кріплення вентиля.

Маточини. Маточини напрямних і ведучих коліс тракторів з тріщинами і зламами замінюють новими. При ослабленні посадки болтів отвори розгортають під болти збільшеного розміру. Посадочні місця під підшипники і сальник в маточинах передніх коліс тракторів відновлюють постановкою втулок.

Диски коліс тракторів. Диски з зламами і тріщинами вибраковують. Допускається не більше двох тріщин між отвором під маточину і несуміжними отворами під болти. Такі тріщини заварюють і шов зачищають. Погнуті диски правлять. Ослаблені заклепки зрубують, отвори розгортають і ставлять нові заклепки. Тріщини в зварних швах дисків зачищають і заварюють.

У зношених отворів під шпильки дисків обваривают кромки і фаски. При зламі, захоплюючому одне і більше суміжних шпилькових отворів, пошкоджені місця вирізують, не виходячи за межі площини диска, по вирізу підганяють вставку і ошпарюють. Злами шириною до 10 мм заварюють без вставки. Після заварювання зовнішню і внутрішню площині диска обробляють врівень з непошкодженими ділянками площин. Розточують центральний отвір і знімають фаску на його зовнішніх і внутрішніх крайках. Свердлять і баньки ошпарені отвори під нормальний розмір.

Ремонт шин. При ремонті покришок пневматичних шин виконують такі основні операції: дефектовку (на придатні до відновлення і негідні), сушку покришок, вирізання пошкоджених місць, надання поверхням шорсткості, промазку (просочування) покришок і латок клеєм, їх сушку, укладку та вулканізацію починочная матеріалів, перевірку і обробку відремонтованих ділянок.

для покришок встановлено два види ремонту: місцевий і відновний - накладенням нового протектора. Покришки з проколами і пошкодженнями покривної гуми (не більше одного наскрізного пошкодження розміром до 100 мм, а також не більше одного внутрішнього або зовнішнього пошкодження каркаса на глибину до двох шарів корду) /Приймають в місцевий ремонт. Покришки з зношеним протектором і місцевими пошкодженнями або без них відправляють на відновлювальний ремонт, який проводиться тільки на спеціалізованих підприємствах.

Покришки з розшарується каркасом, з порваними всередині каркаса або гнилими нитками корду, просочені нафтопродуктами, зі зламом або оголенням металевого сердечника борту, з двома і більше наскрізними пошкодженнями каркаса вибраковують. Покришки коліс тракторів з зносом протектора більш ніж на 80% теж вибраковують.

Місцевий ремонт покришок може проводитися в будь-яких майстерень, мають необхідне обладнання та матеріали для ремонту місцевих пошкоджень.

Для ремонту покришок застосовують прогумовані тканини - корд і чефер, почіночние сорти гуми - протекторну, про- слоечную, камерну і клейову, манжети (вирізують з вибракуваних покришок), латки (зі старих камер і протекторів), гумовий клей і бензин.

Ремонт ходової частини пневмоколісних машин

Мал. 123. Набір інструменту ЦКБ-6209 для ремонту пневматичних шин:

1 - запобіжні окуляри, 23 - бруски, 4 - ваги, 5 - молоток, 6 - зігнуте шило, 7 - вигнуті кліщі, 8-мала трамбування, 9-велика трамбування, 10 тупе шило, 11 - тонке шило, 12 - щуп, 13 - рулетка, 14 - вимірювальна лінійка, 151617 18 - кисті, 19 - щітка, 20 - вигнутий рашпіль, 21 - плоский рашпіль, 22 - мала просечка, 23 - велика перфорація, 24 - вигнуті ножиці , 25 - великі ножиці, 26 - вильчатий ніж, 27 - спеціальний ніж, 28 - висувний ніж, 29 - вузький ніж, 30-ніж, 31 - великий ніж, 32 - рифлений вузький ніж, 33 - гладкий вузький ніж, 34 - рифлений широкий ніж, 35 - гладкий широкий ролик, 36- вузький ролик, 37- широкий ролик

Ремонт ходової частини пневмоколісних машин

Мал. 124. Способи вирізки пошкоджених ділянок покришки:

а - зовнішнього конуса при несквоз ном пошкодженні покришки, б - ступінчастою рамки при наскрізному пошкодженні, в-зустрічних конусів при наскрізному пошкодженні; 1 - протектор, 2 - подушкові шар, 3 - каркас

Набір інструменту, необхідного для ремонту, показаний на рис. 123. При місцевому ремонті усувають окремі пошкодження шин (проколи, порізи і т. Д.) Накладенням на пошкоджені ділянки манжет, пластирів і з гуми. Способи вирізки пошкоджених ділянок покришок наведені на рис. 124.

Пошкодження починають закладати з внутрішньої сторони покришки, а закінчують з зовнішньої. Напрямок ниток корду зовнішнього шару манжет і пластирів при накладенні повинен співпадати з напрямом ниток зовнішнього шару покришки.

Вулканізацію покришок з наскрізними і зовнішніми ушкодженнями проводять в мульдах.

Камери ремонтують при проколах, порізах і розривах. Залежно від характеру і розміру пошкоджень розрізняють наступні види ремонту камер: накладення латок; стикування по всьому поперечному профілю; заміна вентилів і гумових фланців для кріплення вентилів. При проколах і дрібних розривах (до 30 мм) в якості починочная матеріалу використовують сиру камерну гуму, при великих розривах - придатну частина утильних камер. Відремонтовану камеру перевіряють на герметичність під тиском повітря 015 МПа у ванні з водою.

Перед ремонтом покришки миють підігрітою водою в мийних машинах або в ваннах волосяними жорсткими щітками-скребками і сушать в сушильних шафах або на вішалках над вулкані- заційного обладнанням при температурі 40-60 ° С протягом 2 год. Потім всі пошкоджені шари гуми і нитки каркаса вирізують.

За розмірами вирізаного ділянки готують латку, ретельно обробляють місце накладення латки, потім наносять шар клею, накладають латку і встановлюють покришки в вулка- нізаторний апарат (рис. 125). Температура вулканізації 140-145 ° С.

Розбирання та збирання коліс. У майстернях колеса встановлюють на диски і знімають шини монтажними лопатками або спеціальними пристосуваннями ПІМ-746 (рис. 126). Перед зняттям шин викручують золотник, спускають з камери повітря і проштовхують вентиль всередину покришки. Використовуючи ломик зі стійкою і ланцюг з крюком, відривають борти покришки від обода.

Віджавши обидва борти в поглиблення обода, встановлюють колесо на підставку пристосування і закріплюють. Якщо немає жорстко закріпленої на підлозі підставки, колесо укладають опуклою стороною диска догори і до диска прикручують спеціальний упор, на якому кріплять важіль для зняття і установки покришок. З обох сторін вентиля, на відстані 10-12 см, монтажними лопатками або пристроями борт покришки перти ГІВА через обід колеса і, переставляючи ломик по ланцюгу, виводять весь зовнішній борт і виймають камеру.

Перед установкою камери обід колеса посипають тальком. Камеру злегка накачують повітрям і з боку, протилежного вентиля, починають заводити борт покришки за край обода. Під час заправки борту стежать за тим, щоб камера не перетиснути між бортом і ободом і не захоплювалася монтажними лопатками. 

 

Матеріали

 

Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті: 

  • Які найпоширеніші дефекти коліс тракторів та автомобілів?
  • Яке обладнання застосовують для ремонту коліс?
 

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора