A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок № 46

Дата: 24.05.2020 11:49
Кількість переглядів: 250

Урок № 46

Тема:  «Ремонт педалей керування та шарнірних з’єднань.»

Основні дефекти рульового управління. Характерні дефекти рульового управління колісних будівельних машин і тракторів - це знос втулок і ролика вала сошки, черв'яка, підшипників і місць їх посадки, різьбових отворів картера, деталей кульових з'єднань рульових тяг; погнутість тяг і ослаблення кріплення рульового колеса на валу; тріщини і злами на фланці кріплення картера рульового механізму; знос деталей гідропідсилювача і масляного насоса.

У гусеничних тракторів спостерігаються знос отворів і втулок важелів і педалей управління, а також їх торцевих поверхонь; знос і обриви шарнірних з'єднань тяг; погнутість важелів управління.

В результаті зносу деталей рульового управління порушується його регулювання, не може управління і втрачається стійкість на ходу, особливо у колісних тракторів і екскаваторів.

Відновлення дет алей, рульового управління колісних машин. Малоізношенние черв'як і ролик зачищають або протачивают до виведення слідів зносу. При великому зносі, який не можна компенсувати регулюванням, ці деталі замінюють. Посадочні місця вала сошки під втулки шліфують під ремонтний розмір, а при необхідності хромируют під номінальний розмір. Пошкоджену на валу різьблення протачивают, наварюють і нарізають нову номінального розміру. Втулки замінюють і розгортають під розмір опорних шийок вала сошки або рульового вала. Зсув осей розгорнутих втулок допускається не більше 003 мм, а овальність - не більше 005 мм.

Кермові вали і вали сошки з тріщинами, скручуванням або зі зношеними шлицами замінюють новими.

Місця посадки підшипників в картері рульового механізму відновлюють постановкою втулки. Картер рульового механізму з тріщинами або обломами замінюють новим.

Зношені кульові пальці зазвичай заміняють, але при необхідності їх відновлюють наплавленням або осадкою. Перед осадкою головку нагрівають до температури 850 ° С (червоний колір гартування), ставлять на спеціальну оправку і роздають конічним пуансоном. Обробляють кульові головки на токарному верстаті спеціальними різцями і пристосуваннями.

Ослаблені або зламані пружини і зношені вкладиші кульових пальців замінюють новими. Погнуті кермові тяги і важелі правлять в холодному стані або з місцевим нагріванням до температури 800 ° С. Перед правкою пустотілі тяги заповнюють дрібним піском.

Складання і регулювання механізмів рульового управління колісних машин. Збирають рульовий механізм на спеціальних стендах або підставках. Рульовий механізм без гідропідсилювача більшості тракторів і автокранів збирають приблизно в такій послідовності. Запресовують черв'як на вал рульового управління так, щоб він сидів щільно, без гойдання (черв'як не повинен мати раковин і ступеневої зносу на зубах і конусах). Вал рульового управління встановлюють в колонку і кріплять до картера рульового механізму. Підшипники регулюють прокладками, встановленими під фланцем рульової колонки.

Правильно змонтований вал черв'яка рульового управління колісних тракторів не повинен мати осьового зазору. Він повинен повертатися в підшипниках від зусилля 3-8 Н на плечі, рівному радіусу рульового колеса. Зусилля вимірюють динамометром. Встановлюють сошку з роликом і регулюють її зачеплення з черв'яком. Ролик повинен знаходитися посередині черв'яка (визначають по половині числа обертів рульового колеса, необхідних для повороту ролика з одного крайнього положення в інше). Зазор в зачепленні зубів ролика сошки з черв'яком регулюють переміщенням сошки керма регулювальним гвинтом або прокладками.

Зачеплення ролика з черв'яком відрегульовано правильно, якщо вал рульового управління обертається вільно, без заїдань, від зусилля не більше 15-25 Н, прикладеного до обода рульового колеса, а нижній кінець рульової сошки переміщається не більше ніж на 015 мм.

При складанні рульового механізму необхідно особливу увагу звертати на справність прокладок ущільнювачів, сальників та інших ущільнювачів пристроїв.

Несправності гальмівної системи. До цих несправностей відносяться дефекти вузлів гідроприводу гальм: гальмівних дисків, гальмівних барабанів, накладок, колодок і т. П. Характерними для гальмівної системи з гідравлічним приводом є несправності колісних і головних циліндрів під поршень. Можуть мати місце тріщини і обломи деталей, Надір, ризики або знос дзеркала циліндрів під поршень.

Ремонт деталей гальмівної системи. Обов'язковими операціями при капітальному ремонті є растачивание гальмівних барабанів і заміна накладок гальмівних колодок. Накладки приклеюють до гальмівних колодок на пристосуванні (рис. 114) клеєм ВС-10Т.

Ремонт рульового управління і гальмівної системи

Мал. 114. Пристосування для приклеювання накладок до гальмівних колодок:

1 - штурвал, 2 - обтискове кільце, 3 гвинт, 4 - фіксатор, 5 - гальмівні колодки, 6 - плита

Приклеєні накладки перевіряють на зрушення під пресом. Якщо при свідченні манометра преса 75-80 МПа накладка не зрушується, то якість склеювання хороше.

Зношені гумові манжети гідравлічних гальмівних циліндрів замінюють новими. Отвори гальмівних циліндрів відновлюють розточуванням з подальшим хонингованием під ремонтний розмір поршнів. Деякі ремонтні підприємства відновлюють ці отвори спеціальними протяжками на протяжні верстати або прошивають на гідравлічному пресі.

При зносі отворів гальмівних циліндрів більше 03 мм циліндри розточують і запресовують в них сталеву або чавунну гільзу з натягом 002 мм і закріплюють її клеєм. Потім растачивают або розгортають і хонингуется під нормальний розмір. Овальність і конусність робочої поверхні циліндра допускається не більше 001 мм.

У разі постановки гільзи в головний гальмівний циліндр перед обробкою гільзи в ній свердлять отвори під перепускний і компенсаційний клапани.

Зношені алюмінієві поршні відновлюють під збільшений розмір роздачею конічними пуансонами і подальшої обточуванням на токарному верстаті до ремонтного або нормального розміру.

Після складання гальмівні циліндри випробовують на герметичність повітрям під тиском 05-06 МПа з зануренням в гальмівну рідину.

Зношені поверхні гальмівних барабанів растачивают до виведення слідів зносу. Сильно зношені або вже расто- цінні барабани відновлюють постановкою чавунного або сталевого кільця, яке потім розточують під креслярський розмір. Встановлене кільце кріплять гвинтами з потаємною головкою або приварюють з торців. Розточують гальмівні барабани з маточиною.

Зруйновані діафрагми і зношені клапани пневматичних гальм замінюють новими.

Складання і регулювання гальм. Фрикційні накладки встановлених гальмівних стрічок і колодок повинні щільно прилягати до гальмівного барабану всієї робочої поверхнею. Допускається зачищати нерівності, задираки і ризики на робочій поверхні накладок. Колодки встановлюють на диск гальма так, щоб всі шарнірні з'єднання були рухливі.

Гальмівні гідравлічні циліндри перед установкою перевіряють на підтікання та щільність з'єднання. Для цього в циліндрі натисканням на шток створюють тиск згідно з технічними умовами. Протягом 3 хв не повинно бути підтікання рідини ні в одній точці.

При установці трубопроводів і шлангів стежать, щоб вони не стикалися з рухомими деталями. Регулювання гальм полягає в установці вільного ходу важелів або педалей і зазору між гальмівними барабанами і гальмівними стрічками або колодками.

 

Матеріали

 

Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті: 

  • Основні дефекти зносу педалей керування?
  • Ремонт шарнірних з’єднань ?

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора