A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великоновосілківський професійний ліцей

Урок № 41

Дата: 11.05.2020 08:38
Кількість переглядів: 705

Урок № 41

Тема:  «Ремонт карданних передач»

Діагностика карданної передачі полягає у визначенні величини биття карданного валу, зносу шарнірів і шліцьових з'єднань. Биття карданного валу можна визначити за допомогою спеціального приладу. Для цього автомобіль встановлюють на оглядову канаву. Підйомником вивішують одне заднє колесо. Вимикають передачу і знімають з ручного гальма. Підкручуючи зовнішнє колесо, визначають биття карданного валу, яке дорівнює різниці максимальних і мінімальних показників індикатора. Допустиме значення биття для легкових автомобілів - не більше 0,6 мм. p> зносу в шарнірах і шліцьових з'єднаннях визначають візуально по їх відносному зсуву під час похитування вручну. При різкому повороті вала в обидві сторони не повинно бути стукоту і відчутного люфту.

Великий вплив на ресурс карданних шарнірів і підшипників ведучого валу головної передачі надає балансування карданного валу. Тому, з метою збереження заводської балансування карданної передачі, після розбирання збирати її необхідно за встановленими стрільцям.


3. Ремонт системи


3.1 Несправності та способи усунення


Причина несправності
Метод усунення
Ослаблення затяжки кріплення заднього карданного валу до заднього моста
Підтягти нарізні сполучення
Недостатня мастило шліцьових з'єднань
Через прес-маслянки змастіть шліцеві з'єднання мастилом
Ослаблення обойми сальника шліцьового з'єднання переднього або заднього карданних валів.
Підібгайте сальник і обіжміть обойму, зношений сальник замініть
Пошкодження захисного чохла шарніра рівних кутових швидкостей проміжного валу
Розберіть шарнір, замініть мастило і захисний чохол. При пошкодженні деталей - замініть шарнір в зборі
Знос підшипників і шипів хрестовин в шарнірах
Перевірити радіальний зазор в підшипниках шарнірів і, якщо він перевищує 0,10 мм, замінити хрестовину і підшипники
Ослабіло кріплення валу до фланця
учої шестерні заднього моста
Підтягти кріплення заданим моментом
Ослаблення кріплення проміжної опори до кронштейну або кронштейна до днища кузова
Підтягти нарізні сполучення
Ослабіло кріплення валу до заднього моста
Оглянути вал, перевірити його биття і, якщо воно перевищує 0,8 мм, отрихтовать його, при цьому биття його повинно бути не більше 0,6 мм в будь-якій точці по довжині. Отбалансировать вал динамічно. Підтягнути кріплення
Втрачено балансувальна пластина
Провести динамічне балансування валу
Неправильно встановлена ​​шліцева вилка проміжного валу
Встановити шлицевую вилку в одній площині з ковзаючою виделкою
Знос або поломка одного з шарнірів
Спочатку повернути вилку на шліцах на кут 180 В° і перевірити, чи не зменшиться биття. Якщо воно не зменшиться, то замінити зношені деталі. При заміні шліцьовій вилки вал динамічно отбалансировать карданний передача вал підшипник

3.2 Дефекти і способи відновлення


Зношені шийки хрестовини відновлюють хромуванням з наступною обробкою до нормального розміру.
Сальники та зношені підшипники замінюються новими.
Якщо на шийках хрестовини є вм'ятини від роликів, то треба замінювати хрестовину в зборі з підшипником.
Погнутість труби усувають правкою. Після редагування биття в будь-якій точці її по довжині має бути не більше 0,4 мм.После перевірки биття вал центрують по пазах і отворах в вилках. Погнусть щік вилок усувають також правкою. При Обломов і тріщинах вилка підлягає заміні. Для цього слід зрізати шов, впрессована непридатну вилку, запресувати нову і приварити її до труби безперервним швом шириною 8мм по всьому колу.
Фланець карданного валу виготовлений зі сталі марки 35 і надходить у ремонт з зносом отворів під підшипники.
Хрестовина надходить в ремонт з вм'ятинами на поверхні шипів і зносом шипів по діаметру. Ці дефекти усуваються автоматичної наплавленням у вуглекислому газі з подальшою термічної і механічної обробкою.
При відриві балансувальної пластини від труби вала потрібно замінити трубу карданного валу або відремонтувати її в спеціалізованих майстернях з обов'язковим проведенням динамічної балансування.
Ослаблення обойми сальника шліцьового з'єднання переднього або заднього карданних валів усувають промойкой сальника і обтисненням його обойми, при витоку мастила - замінюють.


4. Організація робочого місця слюсаря з ремонту автомобіля


Перевірити, чи достатньо освітлено робоче місце і підходи до нього. Про перегорілих лампочках.
домити безпосереднього керівника.
Оглянути і привести в порядок робоче місце, прибрати все, що може перешкодити роботі, якщо підлога слизька (облито олією, фарбою, водою), зажадати, щоб його витерли або зробити це самому.
Робоче місце повинно виключати небезпеку травмування автомобільним та іншими транспортними засобами, а також вантажем, що переміщуються вантажопідіймальними механізмами та іншими виробничими чинниками. Перевірити справність і кріплення лещат. Струбцини не повинні мати люфту, на губках неспрацьовану насічку і повинні міцно захоплювати затискні вироби.
Перевірити і підготувати необхідний для роботи ручний інструмент і пристосування, а при необхідності та засоби індивідуального захисту.
При роботі користуватися тільки справними, сухими та чистими інструментами і пристосуваннями:

1. молотки та кувалди повинні бути насаджені на рукоятки під прямим кутом до поздовжньої осі інструменту і надійно укріплені шляхом розклинення металевими клинами. Рукоятки повинні бути виготовлені з дерева твердих порід і мати овальну і гладку поверхню. Довжина рукоятки молотка не повинна бути коротше 300 мм, а кувалди - 450 ... 900 мм в Залежно від маси інструменту,

2. бойки ударних інструментів (зубил, кернів, молотків, кувалд і т.д. повинні мати злегка опуклу гладку, що не косу і не збиту поверхню без задирок, вибоїн, вм'ятин, тріщин і наклепів,

3. інструменти, що мають загострені кінці (хвостовики) для насаджування рукояток (напилки, ножівки, викрутки тощо) повинні мати міцні укріплені дерев'яні або пластмасові рукоятки. Рукоятка повинна мати довжину відповідно до розмірів інструмента, але не менше 150 мм, і у уникнути розколювання повинна бути стягнута металевими бандажними кільцями,

4. леза сокир, зубил, шаберів, свердел і іншого ріжучого інструменту не повинна мати задирок, вибоїн, тріщин, а ріжуча кромка їх повинна бути правильно заточена і представляти собою рівну і злегка опуклу поверхню,

5. довжина зубил повинна бути не менше 150 мм, а відтягнена частина повинна мати довжину 60 ... 70 мм,

6. лезо викрутки має бути відтягнуто і розплющене до такої товщини, щоб воно входило без зазору в проріз голівки гвинта,

7. гайкові ключі повинні відповідати розмірам гайок і головок болтів і не повинні мати тріщин, вибоїн, задирок. Губки ключів повинні бути строго паралельними і не засуканими,

8. розсувні ключі не повинні мати слабину (Люфт) в рухливих частинах,

9. острогубци і плоскогубці не повинні мати надщерблених, зламаних губок рукояток. Губки Гострогубці повинні бути гострими, а плоскогубці - із справною насічкою,

10.брускі і великі напилки для опиловки широких поверхонь повинні бути забезпечені спеціальними ручками, що допускають зручну обробку цих поверхонь,

11.конци ломиків, оправок для наведення отворів металевих виробів не повинні бути погнутими або збитими.

 

Матеріали

 

Домашне завдання:
Відповісти на запитання з записами в зошиті: 

  • Як здійснюється балансування карданного валу?
  • Правильна заміна хрестовин у кардані?
 

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора